Det er ikke alting, der er gør-det-selv projekter

Jeg er sådan set temmelig ferm på fingrene, og der er utroligt mange ting, jeg selv har lavet herhjemme. Jeg har selv lagt taget, jeg har malet og oppudset ydermuren og det er selvfølgelig også mig, der holder hæggen ud mod vejen. Jeg har renoveret badeværelset og køkkenet, og jeg har også lavet nogle fiksfakserier med nogle stikkontakter. 
Der er dog nogle ting jeg ikke kan klare, og der kan min kone som regel i stedet. Hun har for eksempel stået for at sy vores gardiner, at tapetsere i soveværelset og hængt billeder op rundt omkring. Der er dog nogle ting, som heller ikke hun kan klare, og hvor vi bliver nødt til at betale os fra det.

For eksempel…

… har vi naturligvis ikke selv lavet vores møbler. Konen har godt nok ombetrukket nogle spisebordsstole, men det er også så langt vores møbelskabelsesevner går. Så  er der de givne ting, såsom vi ikke selv har lavet de materialer vi arbejder med, når for eksempel vi bygger ud eller lægger tag – dem køber vi naturligvis præfremstillede. Derudover kan vi heller ikke selv lave bilen hvis den går i udu, vi kan ikke selv ordne det, hvis betrækket på vores sofa revner og vi kan ikke selv operere, så min kone kan få de silikonebryster hun altid har ønsket sig. 😉
Der er naturligvis nogle begrænsninger for vores gør-det-selv-kunnen, men jeg synes selv, at vi klarer os ganske godt. Det er ikke sjældent, at venner og familie beder os dukke op, for at hjælpe dem med “lige at ordne noget”. Vi er jo lidt kendt for at være gør-det-selv-mennesker i vores omgangskreds.
Mit næste projekt bliver at male spisestuen. Den har ikke set en klat maling siden vi flyttede ind, og den hvide væg er efterhånden lidt smågul og smågrå i hjørnerne. Men det er heldigvis ikke et projekt der er svært at klare, og der kan jeg både sætte konen og børnene i sving!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Stå selv for opvarmningen af dit hus

En trailer er god at have ved hånden

Nyt badeværelse