Håndværker i Tanzania

Jeg har en lille drøm om at krydse landets grænser og tage ud og leve håndværkerlivet i udlandet. Gerne et varmt og eksotisk sted, hvor man kan stå og arbejde, mens man er omgivet af palmer og smukke farverige blomster. Missionen skulle være, at levere glæde til de små lokale samfund ved at kreere nogle brugbare ting til borgerne, og videregive den viden jeg har. Jeg tænker, der må være en masse gør-det-selv erfaringer jeg kan tage med herfra Danmark, som kan gøre nytte.

Håndværker i Tanzania

Mit valg af eksotiske og håbefulde lande er faldet på Tanzania. Tanzania kan tilbyde mange af de ting jeg går og drømmer om. Hvad kunne også være bedre end at stå midt i Tanzanias smukke natur med udsigt til Afrikas største sø, og Himalaya, Afrikas højeste bjerg..? Jeg kan ikke forestille mig noget andet, som skulle kunne overgå de arbejdsrammer. I så fald må du meget gerne give dit bud på, hvad det kunne være.
Udover de daglige gøremål med at hjælpe lokalsamfundet, gad jeg virkelig godt opleve det safari-liv der findes i Tanzania. Det skulle, efter hvad jeg har hørt, være det mest fascinerende sted at opleve vilde dyr. Tanzania kan tilbyde nogle af de største og mest imponerende parker. Her kan man med garanti få sit livs safarioplevelse.
Tanzania skulle eftersigende også være i gang med flere økonomiske forbedringer, så jeg tænker, det må være en god periode at komme til landet i, selvom det stadig er et af de mindst udviklede lande i verden. Men befolkningens udsigt til bedre tilstande og bedre tider, må give dem en forbedret gejst og livsglæde, tænker jeg.

Billig eksotisk rejse fra Tanzania til Zanzibar

Når nu arbejdet med at hjælpe de lokale kommer til at slide lidt på den gamle krop, så kunne man tage på en afslappende badeferie til Zanzibar, en ø, der ligger lige ud for Tanzanias kyst. Zanzibar ligner den mest oplagte badeferieø, hvor der kan findes varmt turkisblåt havvand, lange hvide sandstrande, svajende palmer og eksotiske frugter. Det ligner faktisk alt hvad et paradis kan tilbyde.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Stå selv for opvarmningen af dit hus

En trailer er god at have ved hånden

Nyt badeværelse